تماس فوری
پیام از طریق واتساپ
آزمون تسول Tesol

همه چیز درباره دوره تسول

زمان مطالعه: 4 دقیقه
4.9/5 - (17 امتیاز)

دوره تیسول فقط یک برنامه آموزشی نیست؛ پلکان سرنوشت سازی در مسیر تبدیل شدن به معلم انگلیسی حرفه‌ای و تأثیرگذار است. با شرکت در دوره تیسول، فقط زبان انگلیسی را نمی‌آموزید، یاد می‌گیرید چگونه دانش خود را به بهترین شکل ممکن به دیگران منتقل کنید. دوره تیسول مسیر شما برای پیشرفت در آینده کاری موفق است. 

می خوای تو آزمون تسول موفق بشی؟

اینجا رو کلیک کن

دوره تیسول (TESOL) چیست؟

دوره تیسول یا تسول (tesol) مخفف (Teachers of English to Speakers of Other Languages) است. نام تسول به انجمن حرفه‌ای و حوزه مربوط به تدریس زبان انگلیسی به غیر انگلیسی زبانان اشاره می کند.

تیسول یکی از معتبرترین و قابل استنادترین دوره‌های شناخته شده جهانی است. مدرک tesol محبوب  متقاضیان تدریس زبان انگلیسی در کشورهای دیگر است. بنابراین اگر قصد تدریس به زبان انگلیسی در پست های دولتی یا آموزش عالی را دارید، حداقل مدرکی که از شما خواسته می‌شود مدرک TESOL یا مدرک مرتبط با زبان است.

چرا شرکت در دوره تسول؟

مرز بین یک معلم معمولی و یک معلم بیادماندنی، دانش و توانایی استفاده از آن است. با شرکت در دوره تیسول و موفقیت در آزمون به این مرز نزدیک‌تر می‌شوید. 

اهمیت تدریس زبان انگلیسی در مراکز آموزشی دنیا، این مراکز را تشویق به انتخاب افرادی می‌کنند که توانایی‌های بالایی داشته و مسلط به مهارت‌های استاندارد جهانی باشند.

برای سنجش مدرسان و معلمان زبان انگلیسی دوره های جهانی به نام تیسول طراحی شده است. این دوره دارای اعتبار بین المللی شناخته شده در سراسر دنیا است.

آزمون تسول، یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان و از دوره های مهم تربیت مدرس زبان انگلیسی است. این آزمون ابتدا توسط آرند تسول در سال 1962 معرفی شد، و به بررسی توانایی فرد در ادراک، تفکر، حل مسئله، تصمیم‌گیری و عملکردهای دیگر ذهنی می‌پردازد.

ساختار آزمون تسول به گونه‌ای است که افراد غیر انگلیسی زبان یاد می‌گیرند زبان انگلیسی را به افرادی که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست آموزش دهند.

ساختار کلی دوره TESOL

TESOL در واقع نام یک مدرک و یک رویکرد به آموزش زبان انگلیسی به افرادی است که زبان مادری آن‌ها انگلیسی نیست. ساختار و مراحل این آزمون با توجه به نهاد و سازمانی که این دوره را ارائه می‌کند، متفاوت است. به طور کلی، می‌توان گفت که ساختار کلی دوره تسول از این قرار است:

  • روش‌شناسی آموزش

در این بخش، دانش‌آموزان با روش‌های مختلف تدریس زبان انگلیسی به غیرانگلیسی زبانان آشنا می‌شوند. این مرحله شامل روش‌هایی برای تدریس مهارت‌های زبانی اصلی مانند گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، گرامر، واژگان، تلفظ و غیره است.

  • طراحی برنامه درسی

دانش‌آموزان در این بخش یاد می‌گیرند که چگونه یک برنامه درسی کامل و موثر برای یک کلاس زبان انگلیسی طراحی کنند. این ممکن است شامل تعیین اهداف یادگیری، انتخاب مواد درسی، تدوین فعالیت‌های کلاسی، و تعیین روش‌های ارزیابی باشد.

  • ارزیابی و تست

در این بخش، دانش‌آموزان یاد می‌گیرند چگونه عملکرد یادگیرندگان خود را ارزیابی کنند. تعیین روش‌های ارزیابی مناسب، تهیه آزمون‌های زبانی، و تفسیر نتایج آزمون ویژه این مرحله است.

مهارت‌های زبانی

در برخی از دوره‌های TESOL، ممکن است دانش‌آموزان بر روی تقویت مهارت‌های زبانی خود نیز کار کنند، برای مثال با تمرین های گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، و نوشتن.

آموزش‌های عملی

برخی از دوره‌های TESOL نیز ممکن است بخشی را به آموزش‌های عملی اختصاص دهند، که در آن دانشجویان فرصت دارند مهارت‌هایی که یاد گرفته‌اند در یک کلاس واقعی به کار بگیرند.

پس از اتمام دوره و گذراندن تمامی بخش‌ها، دانش‌آموزان می‌توانند برای اخذ مدرک TESOL اقدام کنند. برای این منظور، ممکن است نیاز باشد که آزمونی را بگذرانند یا پروژه‌ای را ارائه دهند.

بهترین کشور برای یادگیری زبان

کلیک کنید

چگونگی ثبت‌نام در آزمون TESOL

  • برای ثبت نام در دوره TESOL، در قدم اول باید رزومه و مدارک اعلام شده را به مرکز ارسال کنید.
  • پس از این مرحله باید کمی صبوری به خرج دهید تا مدارک‌تان تأیید شود.  
  • پس از اینکه تقاضای شما توسط مرکز تایید شد، مدارک به مرکز اصلی انگلستان یا استرالیا ارسال می‌شود تا ثبت نام تکمیل شود.
  • در مرحله بعد در صورت قبولی مدارک توسط مرکز اصلی، مصاحبه آنلاینی انجام خواهد شد، اگر موفق به کسب نمره قبولی در این آزمون شوید، مجوز شرکت در دوره‌ها را دریافت خواهید کرد.

نحوه شرکت در آزمون تسول

اگر به دنبال روش‌هایی برای شرکت در آزمون تسول هستید؛ باید بدانید این دوره به 2 صورت برگزار می‌شود. دوره تسول در تمام دنیا به دو شکل ارائه می‌شود.

  1. دوره حضوری
  2. دوره آنلاین 

شرایط دوره حضوری تیسول

مراحل شرکت در دوره حضوری تسول به این صورت است:

  • یافتن یک مرکز آموزشی مناسب، اولین قدم در شرکت در دوره حضوری تسول، پیدا کردن یک مرکز آموزشی معتبر است که این دوره را ارائه می دهد. ممکن است بخواهید نظرات دیگر دانشجویان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مرکز انتخابی شما بالاترین استانداردهای کیفیت را رعایت می کند.
  • ثبت نام در دوره، پس از انتخاب مرکز آموزشی، باید در دوره تسول ثبت نام کنید. این فرایند ممکن است شامل تکمیل فرم ثبت نام، ارائه مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه دوره باشد.
  • شرکت در کلاس، به طور منظم به کلاس بروید و در تمرینات کلاسی، پروژه های گروهی و کارهای خانگی مشارکت فعال داشته باشید. 

شرایط دوره آنلاین تیسول

اگر به دنبال یک روشی منعطف و سازگار هستید، شرکت در یک دوره آنلاین تسول، گزینه ای مناسب برای شما است. مراحل شرکت در دوره آنلاین تسول:

  • یافتن یک پلتفرم آموزش آنلاین معتبر، برای شروع، شما باید یک پلتفرم آموزش آنلاین معتبر و معتبر پیدا کنید که دوره های تسول را ارائه می دهد. برخی از این پلتفرم ها ممکن است برای آموزش خاص تسول طراحی شده باشند، در حالی که دیگرانی ممکن است دوره های متنوع تری ارائه دهند.
  • ثبت نام در دوره آنلاین تیسول، پس از انتخاب پلتفرم آموزشی، شما باید در دوره مورد نظر خود ثبت نام کنید. این فرایند ممکن است شامل تکمیل یک فرم ثبت نام آنلاین، پرداخت هزینه دوره از طریق پرداخت آنلاین و ارائه هر گونه مدرک مورد نیاز باشد.
  • شرکت در کلاس ها، برای شرکت در کلاس های آنلاین برنامه ریزی کنید. این کلاس‌ها می توانند به صورت (live) زنده باشند. در این صورت باید به طور مستقیم و آنلاین در کلاس شرکت کنید، یا از دوره‌های ضبط شده مطابق با زمان و مکان خودتان استفاده کنید.
فرقی ندارد، چه در دوره حضوری و چه در دوره آنلاین شرکت می‌کنید، باید با استفاده از منابع آموزشی تمرکز خود را بر روی یادگیری و پیشرفت مهارت های زبان انگلیسی قرار دهید، کلید موفقیت در تسول، تمرین منظم و مستمر است.

ثبت نام در آزمون آیلتس

کلیک کنید

اعتبار مدرک تیسول 

می‌دانید چه چیزی در مدرک تسول، نشان دهنده مهارت و تخصص شما در تدریس زبان انگلیسی است؟

اعتبار مدرک تسول به مهرهایی است که در پایین مدرک خورده می‌شود!

این مهرها هم بر هزینه دوره ی تسول TESOL و هم برای افزایش اعتبار آن موثر هستند. شاید از نظر بعضی‌ها ارائه مدرک  از یک دانشگاه یا موسسه خارجی به تنهایی اعتباری نداشته باشد؛ ولی تایید آن توسط TQUK و OFQUAL است که به آن اعتبار جهانی می‌دهد. 

بنابراین، دریافت مدرک تیسول با مهر و تأیید سازمان‌های بین‌المللی مرجع است که اعتبار مهارت‌های تدریس شما را در سطوح بین المللی  نشان می‌دهد. این اعتبار جهانی را دست کم نگیرید!

مراکز آموزشی بسیاری هستند که تنها افرادی را استخدام می‌کنند که مدرک بین‌المللی  و حرفه‌ای تسول را در رزومه خود داشته باشند. 

سن مجاز + هزینه شرکت در دوره تیسول

هزینه شرکت در این دوره با توجه به ارز بین المللی سنجیده می‌شود که در حال حاضر برابر با ۱۵۰۰ دلار استرالیا است. الیته که هزینه‌ها متغیر است ولی به طور معمول هزینه ثبت نام در دوره تسول ۲۵۰ دلار است. متقاضیان پس از گذراندن ۱۲۰ ساعت آنلاین مجاز به شرکت در امتحان خواهند بود.

سن مجاز برای شرکت در دوره تسول بالای 18 سال است. به این معنا که همه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند توانایی خود را در این آزمون بسنجند. 

مزیت برگزاری دوره تسول که امکان شرکت همه افراد از سراسر دنیا را می‌دهد، آنلاین بودن است. برای همین بدون محدودیت زمانی و مکانی می‌توانید هر زمانی که آماده بودید در این آزمون شرکت کنید. 

مراکز برگزاری آزمون تیسول در دنیا

سه مقصد اصلی در سراسر دنیا برای تشرکت در دوره تیسول وجود دارد:

  1. کانادا
  2. انگلستان
  3. و استرالیا

این دوره به طور منحصر به فرد ویژه کشور کانادا است و تسول از سوی کانادا در هیچ جای دیگری برگزار نمی‌شود.

انگلستان و استرالیا بر خلاف کانادا، با ارائه مجوزهای لازم به سایر کشورها، این امکان را فراهم کرده‌اند که دوره تیسول را در خارج از مرزهای خود برگزار کنند. بنابراین، با ارائه استانداردهای لازم، کشورهای دیگر نیز می‌توانند این فرصت را برای برگزاری دوره تیسول بیابند.

اخذ مدارک معتبر زبان انگلیسی با مشاوره شریف

مشاوره شریف با بهره گیری از تجربه و دانش ۲۰ ساله در زمینه‌های مختلفی از جمله اخذ پذیرش دانشگاه، ویزای تحصیلی و ثبت نام در مدارس خارج از کشور فعالیت دارد.

استفاده از رویکردهای نوین و فناوری های روز دنیا است که ما را مفتخر به ارائه خدمات با کیفیت و با استاندارد بالا کرده است.

کارشناسان مشاوره شریف با تمرکز بر مسائل و چالش‌های مشتریان و بهره گیری از ابزارهای پیشرفته و روش‌های علمی راهنمای شما برای تحصیل در یازدهمین مقصد تحصیلی دنیا هستند. 

همین حالا تماس بگیرید۲۲۸۴۰۱۴۰ – ۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *