تماس فوری
پیام از طریق واتساپ
ساختار آموزشی دانشگاه OUM

ساختار آموزشی دانشگاه OUM

زمان مطالعه: 3 دقیقه
5/5 - (51 امتیاز)

ساختار آموزشی دانشگاه OUM در سراسر مالزی شهره و به نام است. روش‌های یادگیری منحصر به فرد دانشگاه oum، همان چیزی است که همیشه دنبالش بودید. با وجود 35 شعبه در سراسر مالزی، دانشگاه oum همه جا در دسترس‌تان است. فقط کافی است تصمیم بگیرید. 

می‌خوای تو این دانشگاه تحصیل کنی؟

اینجا رو کلیک کن

هدف ساختار آموزشی دانشگاه

شاید آن زمان که ناپلئون بناپارت فریاد می‌زد: “تا زمانی که بال‌های خود را باز نکنید، نمی‌دانید چقدر می‌توانید پرواز کنید.” کسی معنای این حرفش را نفهمید، مسئولین دانشگاه oum با الهام از همین گفته ناپلئون بود که تلاش کردند، فراتر از مرزهای مالزی بال و پر بگشایند و اوج بگیرند. 

هدف دانشگاه ارتقاء مهارت‌های تحصیلی و خارج کردن افراد شاغل از انزوا بود، آموزش آزاد و از راه دور (ODL) مسیر رسیدن دانشگاه به این هدف بود.

برای دسترسی به امکانات آموزشی و تحصیلی، لوکیشن و موقعیت مکانی دانشجویان اهمیتی ندارد، چون هر کسی از هر کجای دنیا می‌تواند مهمان یکی از 24 برنامه تحصیلی تکمیلی در رشته‌های زیر شود:

  • تجارت و مدیریت
  • علوم کاربردی
  • آموزش
  • علوم اجتماعی

خیز بعدی دانشگاه برای اوج گرفتن، پذیرش زبان آموزان در سطح بین‌الملل بود. در دسترس قرار دادن برنامه‌های آموزشی به شیوه‌های مختلف، کمک بزرگی به فراگیران دانشگاه است. زبان آموزان بسیاری از کشورهای زیمبابوه، یمن، سوریه، فرانسه، بریتانیا و کشورهای دیگر برای تحصیل در مالزی و دانشگاه از راه دور oum پیشقدم  شده‌اند. 

لیست رشته و شهریه دانشگاه oum

اینجا رو کلیک کن

روش‌های آموزشی دانشگاه oum

ساختار آموزشی دانشگاه OUM را در این شیوه‌ها قابل بررسی است: 

  1. روش حضوری، این روش که رایج‌ترین شیوه آموزش است، دانشجویان به صورت فیزیکی در کلاس‌ها حاضرشده وبه صورت رودر رو با اساتید در ارتباط هستند و با هم بحث و تبادل نظر دارند.
  2. روش آموزش الکترونیکی، در این شیوه آموزش دانشجویان به صورت آنلاین در کلاس‌های درس شرکت کرد و در بستر اینترنت با یکدیگر و استادها در تعامل و تماس هستند. 
  3. یادگیری خود مدیریتی، در این شیوه دانشجویان مجبوربه شرکت در کلاس‌ها نیستند و با شرکت در سیستم یادگیری مدیریت، شیوه استفاده از ماژول‌ها را یاد گرفته و پس از دریافت ماژول‌ محتوای دروس برای شرکت در آزمون آماده می‌شوند.
  4. سیستم یادگیری m-Learning، دانشجویانی که این شیوه آموزشی را انتخاب می‌کنند، مطالب آموزشی را در قالب فایل دانلود کرده و بر روی رایانه رومیزی یا لپ تاپ به محتوای تمام دروس دسترسی دارند. در این شیوه آموزشی نیازمند تجهیزاتی چون بیتاب و گوشی مجهز به امکانات هستید.
  5. آموزش الکترونیکی دانشگاه

شیوه آموزشی OUMGC

OUMGC حرکتی رو به جلو و ویژه از دانشگاه oum در جهت ارائه آموزش‌های از راه دور است. ایجاد فضایی برای ارائه بهترین تجربه یادگیری به فراگیران بین‌المللی!

از مهم‌ترین تلاش‌های OUMGC ایجاد جامعه یادگیری از طریق سرویس پیام فوری است. این شیوه بستری برای  برای ارتباطات میان دانشجویان و دانشگاه است. 

این سیستم با ایجاد شبکه‌های جدید، دانشجویان را قادر به اشتراک گذاری دانش و تجربیات خود با سایر فراگیرانی کرده است. علاوه بر این در سیستم OUMGC امکان برگزاری رویدادها و وبینارهای مجازی به طور منظم فراهم است.

شیوه آموزشی EMGS

این طرح به نوعی بین‌المللی‌سازی آموزش‌ها است که به‌طور کامل توسط خدمات جهانی آموزش مالزی (EMGS) پشتیبانی می‌شود.

شرکتی که با ضمانت‌های محدود تحت اختیار وزارت آموزش عالی مالزی است. تضمین تاییدیه EMGS برای ما مهم است، زیرا این راهی است که می توانیم به هر کسی که علاقه مند به تحصیل در OUM است اطمینان دهیم که کل تجربه تحصیلی، از پذیرش تا فارغ التحصیلی، روان و بدون نگرانی خواهد بود.

آموزش‌های رو در رو دانشگاه OUM

آموزش‌های رو در رو (کارشناسی)

جلسات یا آموزش‌های رو در رو، زمانی برگزار می‌شوند که دانشجویان و اساتید در یک مکان و زمان معین حضور داشته باشند. 

آموزش دهندگان و تسهیل کننده‌ها مسئول این هستند که اطمینان حاصل کنند که دانشجویان مطالب آموزشی را متوجه شده‌ باشند. مدرسان توضیحات مفید را همراه با مثال‌های مختلف مفهومی و مرتبط ارائه می‌دهند. منابع و مواد درسی تکمیلی در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود فرآیند یادگیری به طور کامل انجام پذیرد. 

آموزش به شیوه سمینار (تحصیلات تکمیلی)

در این شیوه فرصت‌هایی در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود تا علاوه بر آموزش دهندگان با تسهیل کننده‌ها و دانشجویان دیگر ارتباط داشته باشند و موضوعات درسی را بهتر بفهمند. همچنین شما را تشویق می کند تا فعالانه در سمینارهای آموزشی شرکت کنند.

آموزش با استفاده از شبکه‌های آموزشی

استفاده از شبکه به آموزش دهندگان، تسهیل کننده‌ها و دانشجویان کمک می‌کند تا روابط آموزشی موثرتری را ایجاد نمایند.

آموزش‌های آنلاین دانشگاه OUM

دانشجویان آنلاین یادگیری را به صورت 100% آنلاین فرا می‌گیرند. یادگیری آنلاین (OL) مناسب دانشجویانی است که به دلیل مشکلات کاری و دیگر مسائل نمی‌توانند در کلاس‌های حضوری شرکت کنند.

در دانشگاه OUM دانشجویان برای دریافت آموزش‌های آنلاین به منابع درسی و کتابخانه‌ی دیجیتال دسترسی دارند. آنها همچنین می‌توانند به اطلاعات اصلی و مهم مانند، لیست نمره‌های درسی، تاریخ‌های امتحانات و سایر اطلاعات دسترسی داشته باشند.

 گردهمآیی‌های آنلاین میان دانشجویان توسط آموزش دهندگان از راه دور نظارت می‌شود.

آموزش‌های آنلاین در 24 ساعت و 7 روز هفته در دسترس است. با ورود به شبکه میتوانید پیام‌های دوستان‌تان را ببینید و با آنها در تعامل باشید. 
سوالات و نظریات خود را مطرح کنید و منابع خود را با دوستان خود در میان بگذارید.
مدرسان از راه دور، جلسات مذاکره را کنترل کرده و به صورت آنلاین یادگیری شما را ساپورت می‌کنند.

لیست رشته و شهریه دانشگاه oum

اینجا رو کلیک کن

روش‌های کنترل وضعیت تحصیلی دانشجویان

دانشجویان هر روش آموزشی که انتخاب کنند، می‌توانند برای اطلاع از وضعیت کلاس‌ها و جلسات  که از شیوه‌های زیر استفاده کنند:

  • با استفاده از MyVLE در ‘MyProfile’یا ‘MyCurrent Timetable’ جلسات خصوصی خود را چک کنند تا از ساعت و مکان کلاس‌های خصوصی باخبر شوند.
  • دانشجویان آنلاین (یادگیری به صورت 100% آنلاین) با استفاده از اینترنت، موضوعات مرتبط با دروس آموزشی با اساتید و سایر دانشجویان به اشتراک می‌گذارند
.  

شرایط پذیرش دانشجویان بین‌المللی

فرقی ندارد دانشجوی بومی باشید یا بین‌المللی، اولین کار پس از پذیرش در دانشگاه‌های مالزی انتخاب رشته مورد علاقه است. مدارک لازم برای ثبت‌نام را با هم بخوانیم:

  • برنامه ترجیحی
  • کپی پاسپورت
  • گواهی تحصیلی
  • کارنامه تحصیلی

نمره آیلتس یا معادل آن، اگر برای ثبت نام ثبت نام آزمون IELTS (آیلتس) هنوز اقدامی نکرده‌اید، نگران نباشید، می‌توانید نامه‌ای از دانشگاه خود دریافت کنید، مبنی بر اینکه دوره قبلی شما به زبان انگلیسی برگزار شده است.

وقتی شرایط ورودتان بررسی شد، می‌توانید درخواست بدهید. 

شرایط ثبت‌نام و پذیرش دانشجویان بومی 

وقتی برای ثبت‌نام مراجعه می‌کنید، باید این مدارک را به همراه داشته باشید:

  • کارت شناسایی ملی (MyKad)
  • اصل و کپی نامه تأییدیه شغلی، در صورتی که در شرایط ورود به برنامه ذکر شده باشد.
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • اصل و کپی گواهینامه دانشگاهی 

تحصیل تضمینی در مالزی با مشاوره شریف

مشاوره شریف؛ تنها یک مشاور برای تحصیل در مالزی نیست، ما حامی شما در مالزی هستیم. آشنایی با ساختار آموزشی دانشگاه‌های مالزی، نمایندگی بیش از هفتاد دانشگاه، کالج و مدارس بین‌المللی و غیره دستاورد 18 سال فعالیت تخصصی ما در مالزی است.

صفر تا صد تحصیل در مالزی را از ما بخواهید! 

همین حالا تماس بگیرید۲۲۸۴۰۱۴۰ – ۰۲۱
منبع:
www.oum.edu.my

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *