تماس فوری
پیام از طریق واتساپ
پارک جنگلی تامان نگارا

پارک جنگلی تامان نگارا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
4.9/5 - (226 امتیاز)

طعم واقعی آب و هوای گرمسیری را در دل پارک جنگلی تامان نگارا باید چشید! بَه که چه هوای دلپذیری دارد. هلاک درختان خوش قد و قامتش می‌شوید. دوست دارید در حیات وحش چه کارهایی بکنید! غارنوردی، ماهیگیری یا فتح قله‌های ریز و درشت؟ خوشبختانه مِنو برای شما باز است! همه این کارا را می‌توانید در پارک جنگلی تامان نگارا مالزی انجام دهید.

میخوای تو مالزی زندگی کنی؟

اینجا رو کلیک کن

دیرینه‌ی تامان نگارا مالزی

تامان نگارا یک پارک ملی است که به عنوان اولین و قدیمی‌ترین منطقه‌ی حافظت شده رسمی در کشور مالزی شناخته می‌شود. البته نام اصلی این منطقه، پارک ملی پادشاه جورج پنجم است. در سال 1938 که پادشاه جورج بر تخت حکومت نشسته بود، طی جشنی به نام Silver Jubilee پادشاهان کلانتان، پاهانگ و ترنگانو دستور دادند تا این پارک برای حفظ طبیعت بومی‌ به ثبت برسد.

سرانجام در سال 1957 کشور مالزی استقلال پیدا کرد و در همان دوره نام این پارک زیبا به تامان نگارا تغییر یافت. امروزه پارک تامان نگارا به عنوان پارک ملی برتر مالزی با حدود 130 میلیون سال قدمت، یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های انبوه جهان است.

پارک جنگلی تامان نگارا مالزی

جاذبه‌ های پارک جنگلی تامان نگارا

برای یافتن تامان نگارا باید به دل کوه تاهان بزنید؛ تاهان بلندترین کوه در جزیره مالزی است. تنوع در گونه گیاهی و جانوری، فقط پارک تامان نگارا! جایی امن برای جولان دادن گیاهان مختلف. بستری باز است تا هر گیاهی که لیاقت آب و هوای استوایی را دارد، پا به این دنیا بگذارد. از دیدن مناظر زیبای این پارک شگفت‌انگیز، مدهوش خواهید شد.

غارهای جذاب و دیدنی

غارها، جاذبه‌ای دوست‌‌داشتنی برای شروع یک ماجراجویی هیجان‌انگیز هستند؛ پارک جنگلی تامان نگارا با غارهای اسرارآمیزش، گزینه خوبی برای شروع طبیع‌گردی است. اینکار را می‌توانید به وسیله قایق و حتی با پای پیاده هم انجام دهید. این جنگل اصیل و قدیمی یکی از پیچیده‌ترین اکوسیستم‌ها را دارد، پس خودتان را آماده کشف رازهایی نو در مورد طبیعت مالزی نمایید.

کامپونگ اورنگ، سکونتگاه مردم بومی

شاید با خودتان بگویید آیا تابحال کسی در این جنگل پر رمز و راز زندگی کرده است؟ برای رسیدن به جواب این سوال باید به کامپونگ اورنگ بروید. این منطقه سکونتگاه مردم بومی این منطقه بوده؛ شاید هنوز هم رد پایی از سبک زندگی آنها در کامپونگ اورنگ باقی مانده باشد! 

قایق‌سواری در رودخانه

با تفریحات آبی چطورید؟ تامان نگارا مانند تونلی در بهشت است که با قایق سواری در رودخانه‌اش، تمام زیبایی‌های خود را یکجا رو می‌کند. برای لمس روح طبیعت و جنگل‌ سرسبز این منطقه، باید عزمتان را جزم کنید و با پای پیاده به دل تامان نگارا بزنید.

شکم‌گردی در رستوران‌های شناور

تامان نگارا یعنی تجربه‌ای متفاوت از زندگی؛ برای ناهار خودتان را آماده یک رستوران شناور کنید! بله درست شنیدید! طعم خوش غذاهای لذیذ این منطقه آن هم روی آب با ظروف برنجی بسیار زیبا؛ به به چه شود! این پارک را دست کم نگیرید! تامان نگارا چندین رستوران دیگر هم برای صرف صبحانه، ناهار و شام دارد.

غذا در مالزی

اینجا رو کلیک کن

غذا خوردن در رستوران Mutiara را حتما امتحان کنید؛ یک رستوران بین‌المللی با غذاهای شگفت‌انگیز. پیتزا، ساندویچ، برگر و انواع سالاد چند نمونه از غذاهای وسوسه‌انگیز رستوران Mutiara است. بعد از یک کوهنوردی جانانه فقط یک نوشیدنی‌ گواراست که حالتان را بهتر می‌کند! غصه این را هم نخورید! پارک ملی تامان نگارا فکر اینجا را هم کرده است! در رستوران لیا انواع آبمیوه‌های خوشمزه و تازه در انتظار شما هستند.

آبشار 4 پله تامان نگارا

تفریح در پارک جنگلی تامان نگارا مالزی حد و اندازه ندارد! پس زود خسته نشوید! هنوز به جاهای بهتر از این هم می‌رسیم. آبشار 4 پله یکی از همین سورپرایزهاست؛ آبشاری که زیبایی تامان نگارا را تکمیل می‌کند.

پل معلق معروف به پل قفس

هیجان همینجا به اتمام نمی‌رسد! تازه باید خودتان را آماده پا گذاشتن بر روی پل معلقی به ارتفاع 40 متر کنید! پلی در فراز درختان با 530 متر طول. چشم‌انداز این پل به جنگل‌های اطراف و پارک تامان نگارا، وصف‌ناشدنی ست. پلی برای رصد کردن حیوانات مختلف و کمیابی مانند گاو میش هندی، میمون خرچنگ خوار، گاو وحشی مالزیایی، خوک خرطوم دراز مالایی، فیل آسیایی، خوک وحشی، گوزن سمبر، سنجاب غول پیکر سیاه، آهوی فریاد کش هندی، ببر مالزیایی، کرگدن سوماترایی، کرگدن سوماترایی و موش آهو.

حیوانات نادر و کمیاب

وقتی در جنگل‌های تامان نگارا قدم می‌زنید مراقب زیر پایتان باشید! افعی روزن دار، مار کبری و پیتون، بلندترین مار در دنیا از خزندگان این جنگل هیجان‌انگیز هستند. شاید باورتان نشود که پارک ملی تامان نگارا مالزی، محل زندگی 380 گونه مختلف از پرندگان است. پرندگانی حیرت‌انگیز که معروف‌ترین آنها مرغ سفید سینه، عقاب ماهی خوار، طاووس، کبوتر سبزبال و قرقاول می‌باشد. برای آرامش ذهن بعد از این همه هیجان، بهتر است به سراغ ماهیگیری بروید. نقاط مشخصی برای اینکار وجود دارد که نمونه آن رودخانه Sungai Tembeling و Sungai Keniam است.

اقامتگاه‌‌های دوست‌داشتنی تامان نگارا

اقامت در این جنگل اسرارآمیز، فکر بدی نیست! پس بند کفش‌هایتان را محکم کنید و 4 ساعت پیاده بروید تا به Bumbun Kumbang برسید. این کلبه جنگلی برای یک خواب راحت مناسب است. البته به این کلبه می‌توان به چشم یک مخفیگاه برای دید زدن حیوانات هم نگاه کرد!

البته تامان نگارا هتلی زیبا به نام موتیارا دارد. از روی تراس اتاقتان در این هتل رویایی می‌توانید به تماشای جنگل و رودخانه بنشینید و در رستورانش، طعم لذیذ غذاهای مالزیایی و بین‌المللی را بچشید.

پارک جنگلی تامان نگارا

راه دسترسی به پارک ملی تامان نگارا

جالب‌ترین جای قضیه اینجاست که از 4 نقطه می‌توانید وارد پارک ملی مالزی شوید. برای رسیدن به این پارک جذاب باید از طریق کوالالامپور، سنگاپور یا کوتابارو اقدام کنید. با کمک قطار می‌توانید به پارک تامان نگارا برسید. نقطه‌ی شروع حرکت برای بازدید از این پارک، کوالا تمپلینگ است.

یک راه هیجان‌انگیزتر هم برای رسیدن به پارک تامان نگارا وجود دارد! استفاده از قایق موتوری! قایق موتوری‌های بسیار سریعی که در کمتر از 45 دقیقه شما را به این پارک می‌رسانند. اگر می‌خواهید از این قایق‌ها جا نمانید باید راس ساعت 10 و نیم صبح و یا 1 و نیم ظهر خودتان را به کوالا تمپلینگ برسانید.

البته اگر بخواهید از کوالالامپور به تامان نگارا بروید، بهتر است از جرانتوت که فقط 3 ساعت با پارک فاصله دارد، اقدام کنید. برای رسیدن به jerantut باید به پایانه اتوبوسرانی پودورایا در کوالالامپور بروید. بعد از آن به وسیله تاکسی و اتوبوس کوالا تمبلینگ را پیدا کنید و به طریقی که هیجان بیشتری برایتان دارد به وصال جنگل تامان نگارا مالزی برسید.

 

اخذ ویزای مالزی با مشاوره شریف

‌مشاوره شریف بهترین گزینه برای اخذ ویزای مالزی است؛ چون:

  • دو دهه تجربه‌ی فعالیت و ارائه‌ی خدمات در خصوص اخذ ویزای مالزی دارد.
  • قوی‌ترین و حرفه‌ای‌ترین شرکت ایرانی ارائه‌دهنده‌ی خدمات اقامتی در این حوزه می‌باشد.
  • کادری مجرب از بهترین مشاورین در زمینه اقامت مالزی را گرد هم آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *